Adások
Gearbest promo

Taifun GT klón

Kezdhetném úgy, hogy titánok harca, de ennek a bejegyzésnek is inkább a klónok támadása lehetne a munkacíme. Jelen esetben a méltán nagy népszerűségnek örvendő Taifun GT kínai másolata van a terítéken. Hogy milyen az eredetihez képest? Olvass tovább, és megtudod!

Kibontás után ami elsőre szembetűnő volt, hogy a dobozán ugyanúgy szerepel a Made in Germany felirat, holott az eszköznek Németországhoz annyi köze sincs, mint nekem a zongorázáshoz… Első mínuszpont letudva. A doboz belsejében minden a kínaiaktól megszokott zörgős fóliába van csomagolva, és mellékelnek hozzá egy szokásosan használhatatlan méretű csavarhúzót, fémszövetet.

Ami viszont szembetűnő, hogy az eredeti mellé téve a hasonlóság megtévesztő. A palást megmunkálása egy az egyben olyan, mint a nagy (mostoha)testvéré. A driptip kicsit könnyebben jár a helyén, mint az enyém, de ez alig észrevehető. Amit még szemmel lehet látni, az a bordázott rész megmunkálása: első ránézésre alig lehet megállapítani melyik a hamisítvány, de a német precizitás azért segítségünkre lesz itt is. 😉 Az eredetinél nem lehet megtalálni azt a pontot a bordázott résznél, ahol a megmunkáló szerszám körbeért. A másolatnál van egy kb 0.5 cm-es átfedés, ahol észrevehető, hogy a már megmunkált felületre újból rászaladtak ahogy körbeértek.

A levegőzőfurat mintha egy hangyányival nagyobb lenne, de ez lehet, hogy csak a szívási érzés miatt, továbbá a belső levegőcső átmérője is másabb, mint az én gyári GT-m 1.2 mm-es levegőzőcsöve.

Amit még a külső résznél tapasztaltam: az alsó 510-es csatlakozó középérintkező állítása hagy némi kívánnivalót maga után. A csavar alatt található o gyűrűt egyszerűen letolta magáról betekerés közben, nem pedig ráfeszült. Ez lehet, hogy csak a nálam járt készülék hibája.

Melyik az eredeti?
Melyik az eredeti?

Ti kitalálnátok melyik a hamisítvány? Kommentben lehet tippelni!

Szétszereléskor azért kibújik a szög a zsákból. A tankpalást letekerésekor már gyanús volt, hogy a kazánpalást körbe-körbe forgott. Szétszereléskor ez nem gond, de amikor precízen beállítunk egy kazánt, akkor okozhat bosszúságot…

Aprópó kazánpalást!

A Taifun GT felirat ugyanúgy megtalálható rajta. A különbség mindössze annyi, hogy nem Taifun™ GT, hanem Taifun® GT felirat olvasható. Aki még életében nem látott eredetit, nyilván ez is megtéveszti.

A palást másik oldalán – emelve az exkluzivitás érzését – a sorszámozás található. Ezzel a kettővel együtt nálam már 3 mínusz pontja van.

Miután kidühöngtem ezen magam, leszedtem a palástot. Feltűnően könnyen jár, ezért is forog el. Gondolom egy másik o gyűrű, vagy teflonszalag segít a problémán. És jön a következő mínusz ( figyelem, már 4-nél járunk ): a kazán belső része krómozott.

Mondjuk megértem a kis kínaiakat, valahol spórolni kell… A külsején nem tudnak, akkor spórolnak belül, ahol nem látjuk. Mindegy, lendüljünk túl ezen. A levegőcső magassága kis mértékben, de állítható. A bekötési pontok ugyanolyan jól hozzáférhetőek letolt tankpalástnál, mint az eredetiben, hál’ isten ezt jól lekopizták a sárgák!

Használat közben egy paraszthajszálnyival volt csak gyengébb számomra. Lehetne mondani, hogy csak azért, mert tudat alatt irtózom a klóntól, de nem. A levegőzés kicsit könnyebb volt a sajátomnál megszokotthoz képest, illetve minden egyes töltésnél dühöngtem egy sort az elforgó kazánpalást miatt. Lehetne mondani, hogy “miért nem patkoltad meg az o gyűrűt”, erre jönne az a válaszom, hogy úgy tesztelem, ahogy a dolgos kicsi kínai kezek összeszerelték. Punktum.

 

PRO

  • Használat közben alig észrevehető különbségek ( íz, gőz, TH )
  • ár
KONTRA

  • kazánpalást elforog
  • megtévesztő csomagolás, lézergravírozás
  • belül króm kazántalp

Nem török én pálcát azok feje felett, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy 30-40.000.- Forintért vegyenek kazánt, de ha megengedheti valaki magának, válassza az eredetit. A filozófiai részére külön nem térnék ki, többször elmondtam, hogy egy nyilvánvaló másolattal könnyebben megbarátkozom, mint egy ilyen megtévesztő hamisítvánnyal.

Köszönöm pontshow fórumtársnak, hogy a teszt idejére kölcsönkaptam tőle a tesztpéldányt!

Mielőtt az értékelési pontszámok valakit megtévesztenek: próbáltam objektív maradni, és nem a klón mivoltát, hanem magát a kazánt értékelni.

 

Szerk.:

A forgalmazó 2014. 02. 14-én pontosította a megkülönböztetésben segítséget nyújtó támpontokat:

Szeretném pontosítani a leírás egy részét. “Aprópó kazánpalást! A Taifun GT felirat ugyanúgy megtalálható rajta. A különbség mindössze annyi, hogy nem Taifun™ GT, hanem Taifun® GT felirat olvasható. Aki még életében nem látott eredetit, nyilván ez is megtéveszti.” Nekem sem jutott eddig eszembe, hogy ez azonosítási problémát jelenthet, ezért nem is került eddig szóba. A Taifun kazánok jelölése változott a gyártás során. Az első 300 db GT-n semmi nincs (az enyémen sem No. 112)! Mikor a gyártó (SmokerStore GmbH) beadta a kérelmet a védelemre, akkor tették rá ™ jelölést, majd amikor hivatalos lett a védelem, akkor kaphatta meg az ® betűt. Ez érthető is, hiszen a ™ (Trade Mark) megjelölést bárki használhatja a termékén, de az ® betűt (Registered Trade Mark) csak az engedély birtokában. Mire a kínaiak feleszméltek, hogy ez egy jó cucc, le kéne koppintani, addigra már megvolt a védelem, tehát ők is ráhamisították a sajátjukra. Ennek alapján a 7-800-as sorszám feletti termékek már csak apró, egyedi jelek alapján különböztethetők meg. Ilyenek: az eredetinél a levegőcső és a kazánkupak egy darabból van, a kínainál két darabból (szét is szokott esni). A kínai kazán külső levegő furata kicsit nagyobb az eredetinél. A lézergravírozott feliratok az eredetin tűélesek, a kínain elmosódott és kopik. Akinek kétsége van kazánja eredetiségét illetően, az kérjen segítséget. Ismerve Charlie-t, ő is szívesen segít az azonosításban, de fordulhattok bátran a SmokerStore hazai viszonteladójához is.

 

Tetszett az értékelés? Szeretnéd, ha lenne még sok-sok hasonló? Csatlakozz a YouTube csatornához, Facebook profilhoz, vagy iratkozz fel a Twitter csatornára, hogy első kézből értesülj az új videókról! Szeretnéd, ha a Te készülékedről is készülne hasonló videó?

Vedd fel velem a kapcsolatot

Értékelés

Kidolgozás
Szerelhetőség
Íz
Gőz
TH
Ár/érték arány

Megtévesztő másolat, nagyon ügyesen megközelíti az eredeti kazán tulajdonságait.

User Rating: 3.39 ( 10 votes)

Ez is érdekelhet

Taifun GT II Air

Párszor már láthattátok a Facebook oldalon megosztva az Air képét, most Geri látogatásának köszönhetően tesztelésre …

4 hozzászólás

  1. A bal oldali az eredeti.

  2. Szeretném pontosítani a leírás egy részét.

    “Aprópó kazánpalást! A Taifun GT felirat ugyanúgy megtalálható rajta. A különbség mindössze annyi, hogy nem Taifun™ GT, hanem Taifun® GT felirat olvasható. Aki még életében nem látott eredetit, nyilván ez is megtéveszti.”

    Nekem sem jutott eddig eszembe, hogy ez azonosítási problémát jelenthet, ezért nem is került eddig szóba.

    A Taifun kazánok jelölése változott a gyártás során. Az első 300 db GT-n semmi nincs (az enyémen sem No. 112)! Mikor a gyártó (SmokerStore GmbH) beadta a kérelmet a védelemre, akkor tették rá ™ jelölést, majd amikor hivatalos lett a védelem, akkor kaphatta meg az ® betűt.
    Ez érthető is, hiszen a ™ (Trade Mark) megjelölést bárki használhatja a termékén, de az ® betűt (Registered Trade Mark) csak az engedély birtokában. Mire a kínaiak feleszméltek, hogy ez egy jó cucc, le kéne koppintani, addigra már megvolt a védelem, tehát ők is ráhamisították a sajátjukra. Ennek alapján a 7-800-as sorszám feletti termékek már csak apró, egyedi jelek alapján különböztethetők meg. Ilyenek: az eredetinél a levegőcső és a kazánkupak egy darabból van, a kínainál két darabból (szét is szokott esni). A kínai kazán külső levegő furata kicsit nagyobb az eredetinél. A lézergravírozott feliratok az eredetin tűélesek, a kínain elmosódott és kopik. Akinek kétsége van kazánja eredetiségét illetően, az kérjen segítséget. Ismerve Charlie-t, ő is szívesen segít az azonosításban, de fordulhattok bátran a SmokerStore hazai viszonteladójához is.

  3. Még van egy apróság ami azert alapos vizsgalat után szembe tűnik mégpedig a pálya szín es a kazanok levő recezes minősége es mérete az eredeti kazanon sokkal apróbb es szebb a kidolgozás mint a kinain. Legalábbis amit eddig lattam es össze tudtam hasonlítani a sajatommal.

    • Ezt le is írtam anno. 😉
      “Amit még szemmel lehet látni, az a bordázott rész megmunkálása: első ránézésre alig lehet megállapítani melyik a hamisítvány, de a német precizitás azért segítségünkre lesz itt is. 😉 Az eredetinél nem lehet megtalálni azt a pontot a bordázott résznél, ahol a megmunkáló szerszám körbeért. A másolatnál van egy kb 0.5 cm-es átfedés, ahol észrevehető, hogy a már megmunkált felületre újból rászaladtak ahogy körbeértek.”

      BTW: pálya szín? Az meg mi? 😀

Vélemény, hozzászólás?

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.

Nem találtál választ? Tedd fel a kérdésed!

E-mail értesítést küldünk, ha a tudásbázis megválaszolásra/frissítésre került!

+ = Ember vagy, vagy spambot?