Roppant ötletes kis kiegészítő készlet Taifun GT tulajok részére, mely mindössze egy kis fiolában érkezik, és 3 darabból áll.
És rögtön bele is csapunk a lecsóba! Merthogy bizony ahhoz, hogy ezt a dripper kiegészítőt használni tudjuk, rendelkeznünk kell egy Taifun GT-vel, amit apró átalakítás után drippelő üzemmódban tudunk használni. Ha nagyon szeretnénk, klónra is rátekerhetjük. Költséghatékony mód, de én mégis az eredeti felállás híve vagyok.
A kiegészítő készlet tartalma:
- 1 db menetes palástrész
- 1 db palást
- 1 db felső lezáróelem
Nézzük a beüzemelését ( akár bennhagyott tekeréssel ): Első körben a tankpalásttól kell megszabadítani Taifununkat. Ha ezzel megvagyunk, akkor a kazánpalástot szükséges lehúzni. Ha ezzel megvagyunk, pár csepp liquiddel, vagy sima VG-vel kenjük meg a belső o gyűrűt, majd a menetes palástrészt, amely egy o gyűrűt is tartalmaz kívülről ( érdemes ezt is megkenni, nehogy sérüljön összeszereléskor, illetve, hogy könnyebb legyen a későbbiekben szét- illetve összeszerelni ). Ezt teljesen rá kell tekerni, hogy a kazántalp alsó síkjával egyben legyen. Mivel nekem MicroCoil tekerés volt benne, ezért azt érintetlenül hagytam, itt volt az a pillanat, amikor behúztam a szükséges mennyiségű vattát ( nálam ez kb 8-10 cm sodort vatta volt ). Elrendezés után jól beitattam kedvenc málnás liquidemmel, és ráhelyeztem a palástot. Érdemes úgy elhelyezni, hogy a bekötőcsavarok síkjával 90° szöget zárjon be, így akadálytalan lesz a levegő útja a tekerésünkre. Ha ezzel készen vagyunk, már csak a felső záróelem o gyűrűjét kell kicsit megnedvesítenünk liquiddel, és mehet is a helyére. A drip tip felhelyezése után állítsuk be a számunkra ideális nyitott lyukak számát, és élvezhetjük az ízeket és a gőzt.
Apropó lyukak száma! Többféle üzemmódban lehet használni dripkazánunk, a kialakításának köszönhetően. Ezek a következőek:
- mindkét oldalsó lyuk zárva, csak az alsó, gyári levegőlyukon kap levegőt. Ízesebbnek érzem, mint simán a tankfeltéttel.
- egy oldalsó lyuk nyitva. Ekkor már gond nélkül lehet akár egyből tüdőre is venni a párát, vastag a gőze.
- két oldalsó lyuk nyitva. Ez számomra a csúcs. Mintha lélegzetet vennék, minden gond nélkül szalad tüdőre a történet, a gőz pedig… BRU-TÁ-LIS!
- csak az egyik, vagy mindkettő oldalsó lyuk részben nyitásával a szívási nehézséget finoman be tudjuk hangolni ha nem az egyből tüdőzés oltárán szeretnénk áldozni.
Természetesen sorolhatnám tovább, hogy ha a középső levegőcsövet elzárnánk, és csak az oldalsó 1 vagy 2 lyukon kapna levegőt, illetve ha nem 1, hanem 2 tekerést tennénk bele, de ezek már részletkérdések, mindenki saját preferenciája szerint tudja tovább hangolni a készséget. A fenti 4 alap mentén viszonylag jól el lehet indulni.
Próbáltam jómagam is a középső, gyári levegőfuratot eltömni, és direktben csak a 2 oldalsó levegőlyukat használni, de nem szerettem volna visszafordíthatatlan változtatást eszközölni szeretett kazánomban, így csak egy fogpiszkáló hegyét csíptem bele az alsó csőbe, viszont így is tökéletesen dolgozott ( oké, a fa kicsit megpirult a tekeréstől 😀 ). Ha valaki véglegesebb megoldást keres, a levegőcsövet kihúzhatja, és a tömítőelembe belehajthat egy megfelelő méretű csavart, ezt nem szerettem volna.
- 1-2-3 levegőnyílással használható
- nagy puffer
- ízvisszaadás
- gőzképzés
- a nálam lévő példány kicsit fütyült
Mindent egybevetve nagyon tetszett, de ha figyelembe veszem, hogy alapfeltétele egy ~40.000.- Forintos Taifun GT, akkor én még faragtam volna a kiegészítő árából.
Értékelés
Kidolgozás
Szerelhetőség
Ár/érték arány
AJÁNLOTT
Számomra tökéletes gőzképzés, ötletes kiegészítő!